donderdag 19 juli 2012

De bagageschotten in mijn Quest!

Nou daar zijn dan de bagageschotten van mijn Quest!

De mannen van Velomobiel deze bagageschotten gemaakt.
Ik was van plan ze zelf te maken maar dat hoefde dus niet!
Ze hebben dat goed gedaan, het is mooi en een degelijk product geworden!

Ik wil mijn Quest gaan gebruiken voor lange tochten.
Eerst naar Polen en terug in augustus.
Eerst trainen en goed wennen aan de fiets.

De schotten geven mij ruimte om de spullen in de fiets te verspreiden.
Nu een reserve buitenband en vandaag een tas met een stuk of tien kranten (en nog ruimte over!)

Het makkelijkst is het om de ruimten te vullen met een tas / tassen en niet los te leggen.
Je kunt er niet  echt goed bij om te "graaien".





De maten van de bagageschotten zijn (van boven breed en naar beneden natuurlijk taps toelopend)
Grootste diepte (= de breedte van de wielkast)  : 23 cm
Breedte                                                              : 48 cm 
Hoogte                                                               : 23 cm

Een grote ruimte om een en ander te kunnen opruimen!


Vandaag een ritje (34 km) gemaakt en dat rustig gedaan dat beviel goed maar was moeilijk!
morgen Ede Groesbeek en terug, 4 daagse als toeschouwer, ik ben benieuwd!
wordt dus weer vervolgd.......


6 opmerkingen:

  1. Mooi en zeer praktisch.

    Ik neem aan dat je er net niet met je benen/knieën tegenaan komt?

    Mag ik vragen wat zoiets extra heeft gekost?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel gekriebel aan mijn water.....;-)
    Als ik me niet vergis heb je hiermee een trend gezet.
    Volgens mij gaan hier meer mensen naar vragen.
    Biba en bubanden, pomp, schuimkraag(?) wat gereedschap.
    Reserve austronauten voer.... Ik kan wel wat bedenken wat je daar kwijt kan.
    Interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit, net als de kaartenbakken in de auto een beetje. Zou bijna zelf ook zoiets gaan maken :) wel slim!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er inderdaad geweldig uit :)
    Volgens mij kom je daar inderdaad "nooit" met je voeten tijdens het rijden, hooguit als je even uitgeklikt ligt te rusten.

    Ik had eerder al een hint gezien van iemand die een 26" (559) buiten en binnenband kant en klaar daar met behulp van wat klittenbandjes als reserve geplaatst had, maar dit moet volgens mij nog veel en veel mooier werken.

    (Nico is ook wel nieuwsgierig naar de meerprijs van dit geweldige idee.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meerprijs is nog niet bekend, Ik krijg begin volgende maand de eindafrekening.
      Het is echter nu al bewezen dat het een goede investering is voor mij. Gezien jullie enthousiaste reacties denk ik inderdaad dat het navolging krijgt!
      Ik heb er (nu) geen last van bij het trappen. Toen ik zaterdag een week geleden kwam was dat wel het geval waardoor ik een halve week moest wachten voor ik hem uiteindelijk naar huis kon fietsen!

      Verwijderen
  5. Die bagage vakken zijn superrrr vooral wat meer voor de wielen beladen geeft de Quest meer voorwieldruk en ben je volgens mij veel minder zijwindgevoelig.
    Kun je nog gemakkelijk met de schoenen uit de pedalen draaien??
    Echt een belangrijke verbetering denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen